11 July, 2018

Ekzema?

Hi hello. Sekarang nk tidur awal mmg takboleh. Sptutnya aku kn qadha tidur bfore msuk university. Tp tulh. Biasa kna tdur atleast kul 3 kut. Sbb aku llp mata tu lm kul1.30. Dlm otak ni berangan, tp xtido. Tutup je mata. Sakit hati tau. Ok done mngeluh.

Sekarang aku mglmi mslh kulit lh kita kata. Aku check ngn gugle apa benda lh yg bintik kecil berair kat jari? Tgok first option eczema(kayap menangis). Uih mcm bhya je pykit ni. Kayap! Ya Allah. Haha. Byk ah imginasi tuh. Biasalh. Pstu btullh tu simpton tuh. Gatal, garu or pgg bende je berair lh dia. Pstu, merahh gila jri aku. Apa lh bende ni. Dh dekat sebulan lbih kut aku hidap mende ni. Tunjuk kt ma abah, biasa jetu. Makayah ni, bolh buat kita nngis ats sbb dia xkisah ap jadik kt ank ni. Mna lh tau apa yg ada lm jari ni. Kut mende bhya ke. Sedih xdipedulikan.. pstu aku taruk lh sendiri lifeboy antibiotik pastu minyak mastika. Minyak tu menggatalkan lg jri aku ni.

Astgfirullh. Satu thp aku picit jri ni suh klua smua air an,igt pech semua hilg lh kut nt. Ha ha. Mkin gatal wei. Byk air klua, aku tkut dia merebak, cpt2 bsuh tgn haha. Pstu akk aku pun prsn jri aku mcm trkluar gitu, mcm aku xguna, mmg lh klau pgg pape sah klua airnya. Pstu dia pun buat teori kut ad ulat! Dia simpati lh ngn adik dia ni yelah dh bbuln aku mengadu xsembuh. Bru nk care. Hek. Then dia ckp lh kt abh aku mcm bhya je kn. Ayh aku tgh tgok tamil, xkisah pun. Dia ckp yeke, nt oklh tu. Akk aku bersungguh tagih simpati , xde guna. Aku lg lh sedih. Ayh sendiri xkisah. Hukhukhuk. Rasa ttibaa je cam depresi gitu. Dh ah time tu aku je puasa enam, xdisyangi, air buat sendiri, mkn pun haduh kesian. Skrg nthlh ap tindakn abh aku ni. Mak aku pulk suh truk minyak. Xabih. Penat. -_-

Aku nk g sendiri cm tklogik. Kang ubat mhl. Yelh klinik kn. Nk bwk kete pun xberani. Hm. Tunggu jelh smpai diorg tau seksa ank ni. Nk bsuh susah tau. Ibu jri tangn kiri.. bru tau pnting gak ibujri ni. Hihi. Pedih bapak bila potong bawang. Kn guna jari an. Pgg pulk tgn kiri pisau tgn kanan. Hbis melecur. Merah woi.
Tuje. Nk luah prasaan. Tenkiu baca pnjang2. :)