13 November, 2014

Nak Yang TU Ke Yang NI ??


Apa kena dengan tajuk entry kali ni? hehe, well ! apa yang kita buat lepas abis sekolah or exam? mestilah , its time to daftar sekolah baru right? so, bagi aku, sebelum trial exam memang aku nak masuk Mrsm jauh dari Kelantan. But! prepepsi aku berubah lepas PT3. Kenapa agaknya? urm. rasanya sebab entah tak ingat sapa yang cakap tapi bunyi nya lagu ni, 
"kalu mg masuk Mrsm, mesti lah mg jadi budak boleh kato bodo lah sebab budok panda sajo sano. kalu koloh sini mg boleh dapat result tinggi sikit"

otak aku pusing pusing, nak pikiaq balik habaqnya. pikir pikir pikir. Okey fine! takyah pindah. duk sini lagi best! ada kawan, geng! Cikgu un sporting-sporting. 
Then, tibalah hari yang aku pening! Abah aku pula suruh aku apply Mrsm, aik? sejak bila pulak dia bagi aku pindah? sebab dulu-dulu aku memang dah lama nak pi Mrsm tapi tak kesampaian sebab result Upsr aku kan 4A 1B. Mama aku pulak tak apply.. Sedih aku sampai lah Trial PT3.. haha..
Then, aku acuh tak acuh je apply Mrsm sebab Gazala, Pessa, Chije apply.. aku cuba nasib je. dapat maybe tak nak pi jugak.. ahaha.. sayang nak tinggal kengkawang aku.. Pastu, aku nak try lah kan apply Mrsm Parit, tapi my mum tak kasi. Dengan penuh bertenaga sekali dia ckap suruh apply kat kelantan je. Alah, tak syok lah apply dekat dekat. kalau luar kelantan mesti best. balik pun sekala sekala je.. haha.. nampak sangat mlas buat housework...........
my mum cakap,,,
"apply sini jah, Mrsm Pengkalan Chepa ko, Mrsm Tumpat ke, Mrsm K,Krai ke... jange duk gelenya nak mitok jauh jauh. nanti sakit demei jauh nak ngambek. pastu angoh dohlah tak rajin pisoh ngei ma. nok nganta lagi."

well, well, well,,,,, pastu, aku try jugak apply Malaysian Aviation Training Academy (MATA).. ahahaha.. amboi.. Aviationn.. nanti mesti aku boleh jadi macam dalam cerita philipina, Be Careful With My Heart, Maya dengan Mr. Lim Richard.. ahahah.. kaya dowh diaa...
berangan sampai laut...
nak mohon ke Malaysian Aviation Training Academy?  Apply SINI.. 
lagipula, bilik untuk pelajar kat sana, bagi tahun depan lah, 2 orang satu bilik, ada satu tandas.. is that syokk?? o mai god. bling bling mata aku... lepas tu semua perbelanjaan atas Kpm uolss... 
cuma mama aku ada cakap, apply lah, kalau dapat mama taknak hantar. amboi.. tengok ayat dia sekali lagi.. hey hey... 
lepas tu, abah aku ada cakap, nak apply ke tak nak Sekolah Berasmara Berasrama Penuh (SPBT) (SBP)? hmm,, kalau apply Sbp ni, Mrsm dah tak leh masuk. hey, takleh lah lagu tu. Kalau aku tak apply Sbp, maybe or mana lah tau aku takleh masuk Mrsm? pening ar.. 
so,,, my decision NOW! 
Kalau la, kalau la kan, aku dapat, aku maybe masuk jugak kut Mrsm, lantak kat ner pun sebab, peluang aku nak upgrade ke budak pandai maybe tinggi kut sebab budak sana pandai belaka, and biarlah aku dapat number last pun asalkan aku ada experience kat asrama or berjauhan dengan family right? + aku boleh dapat scholar ship ke oversea? sapa tau kan? peluang kat Mrsm lebih cerah you know?! 
  • Mana lah tau aku boleh pergi jadi scientist kat Jepun *IPS dalam cerita Mr. Brain
  • Mana lah tau aku boleh jadi doctor pakar jantung macam Lee Jong Suk dalam cerita Dr. Stranger  kat Korea
  • Mana lah tau aku boleh jadi Chef Pastri macam dalam My Kitchen Rules kat Paris
  • Mana lah tau aku boleh jadi interior/exterior designer kat Brunei
haha, banyak makan buah berangan lah aku jadi macam ni. koya-koya melampau + hiperbola bak kata cikgu siti hajar. hehe betul tak alia nadzirah oii... haha
wateverr... serah je kat Allah S.W.T.. kalau aku still duk kat SmkSIS, bahagialah aku sebab aku tak tinggal kawan tersayang
kalau aku diterima ke Mrsm, macam aku cakap tad, dapat pengalaman baru...
Insya-Allah, Allah tetapkan yang terbaik untukku.. Aku redha je dengan kehendak-Nya.. 


Well, chalga! Sayonara.. i will back tomorrow after tomorrow! 

1 comment:

  1. Tak kisah jadi budak bodo di MRSM pun. Nombor tak penting, tapi result yg penting + experience duduk di asrama.

    Tapi dua2 ada pro n cons la

    ReplyDelete

Jemput komen jangan malu-malu ~ :D

Pesanan Ikhlas Dari Lubuk Hempedu Sampai ke Pankreas , Mrs. Hero