28 November, 2014

Cuti Buwat APA?

Aku buat apa ya masa cuti ni? hm, sepanjang aku idup menda sama je kot aku buat! baca komik dalam internet, layan jepun, layan korea, taiwan, layan blog, layan lagu, layan tidur. tu je yang aku boleh buat dalam rumah ni. holiday pun kat mana lah sangat boleh pergi? mama aku busy memanjang dengan mesyuarat kat sekolah, abah aku pun sama jelah. abah aku jenis tak minat holiday. jammed jalan katenya. aku pulak jenis minat holiday. asalkan jalan-jalan, kat pasir mas pun dah ok. asal bukan duduk kat rumah je. boring! boring! dulu aku minat layan novel, sekarang mood novel takdak! entah napa, macam tak sedap je. geram jugak kengkadang. aku yang boring teramat ni tak dak mood nak baca novel. layan running man pun sama! takdak mood. mood aku sekarang main Clash of Clans. Amboi! haha. aku bru je install dua hari lepas. hari ni dah level 9. sayang betul nak tinggal kampung aku. yelah dah aku serang beribu ribu kampung dah. mestilah, dia serang aku balik kan! rasakan.. jahat sangatt.. hehe..

lepas main COC, mulalah bukak laptop, nak layan drama pada mulanya, tapi tersasar ke lagu, blog. susah betullah. nak tengok korea sangat bagi menghilangkan boring ni, masalahnya mood takdak. tak boleh lah layan COC kuat sangat tak pasal pasal rabun jauh pulak sebab menghendap COC lama sangat. bahaya! nak layan drama berejam pun takleh sebab takut sakit mata, rabun dan sebagainya. hehe. dengar lagu best! i like. 

aku nak citer something actually. constantly, aku layan drama korea BIG tu kat KBS 391, setiap malam isnin hingga khamis, minggu depan nak abis dahkan, layan Naeil Cantabile sekarang ep 6. lambat lagi nak habis. and nak citer pasal korea nilah. aku rasa semakin ramai manusia suka korea! kenkadang over terlebih pun ada. macam aku ni jenis layan lagu dia, sebab sedap! aku jugak layan drama dia, sebab actor dia hensem hensem, macam jang kuen suk, kim soo hyun, kang joon, lee min ho, lee jong suk. dan juga actress dya cun cun. aku layan jugak citer running man dan variety show yang lain. aku pun ada hafal lagu dan tau serba sikit pasal group popular kat korea ni sejak darjah 5 macam TVXQ, Suju, Beast, U-kiss, SHinee, BIG BANG, After School, T-ara dan banyak lagi kecuali EXO.

 why? entah! aku macam tak sekutu dengan EXO ni. tapi ramai wanita minat and obses dengan EXO. aku rasa luhan? chanyeol? entah! aku dengar 2 jejaka tu je yang biasannya wanita yang dekat dengan aku puja. tapi kenkadang aku rasa over pun ada dyorang ni sebab dalam KBS tu ada satu contest melawat korea. ramai gila hantar. adayang buat video pasal sedih, macam mana dia boleh jumpa korea. ada yang kibar bendera korea. ada jugak yang busy duk hafal korea, nak belajar kat korea ! aku pun pernah jadi macam tu time aku tingkatan1. tapi sekarang aku rasa, biarlah aku tak jadi macam tu pun. huhu. aku dah sedar dan lebih daripada sedar. dan aku harap aku tak terlalu obses dengan korea. bahaya pengaruh korea ni. dan aku cuba jauhi dengar lagu yang boleh lalai-lalai ni, sebab kalau dan terpengaruh sah liat nak semayang, lewatkan semayang dan banyak lagi. tak rasa berdosa ke time melewatkan semayang tu? 

well, aku tau tak ramai pun yang macam tu kan? puja korea hingga letak gambar gambar artis dalam bilik. beli e-pop 50 naskhah.. haha. kalau ada yang marahs sorry lah ye. just luah perasaan je. geram takkan ade jugak orang Malaysia , gadis, islam especially menari macam exo growl tu and masuk dalam utube suruh orang tengok. tak boleh lah macam tu akak wei... 

well, end of the story,, ada bagus jugak tengok drama korea sebab boleh luang masa tengok drama. right? especially running man dan roommate. haha. sapa yang first tme tengok running man jangan terlalu suka tau. nanti jadi macam saya yang tungkus lumus tengok running man dari ep 1-220 haha.. tu kejutan budaya running man namanya. 

then, assalamualaikum.

1 comment:

  1. I love Korean drama too! Jom join giveaway at http://www.princesscindyrina.com

    ReplyDelete

Jemput komen jangan malu-malu ~ :D

Pesanan Ikhlas Dari Lubuk Hempedu Sampai ke Pankreas , Mrs. Hero