23 January, 2015

Dapat MRSM PC! !!!


Hai Hoi Hei! Alhamdulillah. Meh citer from start. 

Minggu ni adalah minggu ketiga dalam bulan Januari kan, maka result bg ting 4 MRSM dan SBP keluarlah. malam tadi aku mengantuk sesangat dan bcadang nak bangun lewat lah dlam kul 9. dalam lena tido, bunyi suara abah aku, "angoh, tubik meta abah nak kecek." 

Ya Allah, aku ngantuk laaa.. nak tido.. tpi terpaksa lah bangun, tak bgun nanti, pot pet pot pet abah aku nanti. so dengan malasnya aku keluar dripada bilik yang gelap sangatt. dalam kul 8.40 gitu abah aku panggil. dia tengah buat kerja dekat meja makan. aku munculkan diri dpan dia la. dengan muka tak puas ati la. pastu abah aku cakap, 
"abah dapat mesej MARA takdi. dia suruh bukak laman web nok oyk setuju ko dok masuk MRSM kul 9. kalau nok masuk MRSM gak tunggu lah sampai kul9."

WHAT?! MRSM??? MRSM GAPOOOO!! muka aku hepi laah. shock kot! gilo tak SHOCK! pastu aku pun tunggu laa sampai kul 9. basuh muka, basuh pinggan kejap. buat sarapan sikit. pastu tepat kul 9 abah aku bukak laman web tu. laah. cakap suruh aku bukak, ni dia pulak yang bukak? haha.. biar jelah. tengok punya tengok MRSM PC weeei!!! mrsm yang aku gila nak sangat tu. Ya Allah. Allah kabul doa aku.. Alhamdulillah. aku selalu sangat mintak nak masuk MRSM pc.. akhirnya kenyataan. abah tya memang nk msuk ke mrsm? mestilah naak... pstu tekan yes.

jadi plan aku berjalan lancar. dari sebulan yang lalu aku duk atur strategi nak pergi ke tak? sebab aku mintak dua, sbp dengan mrsm. kalau aku dpt sbp aku takleh masuk Mrsm. macam ni peluang yang tak disangka sangka woi! memang susah nak masuk MRSM PC dengan soalan KBAT dia. Astaghfirullahazim. memang susahhh! aku dh citer dulu. akhir nya dapat.. 

pstu, aku renung renungkan pasal SMKSIS ni. Ya Allah memang berat hati nak tggal SMKSIS sebab banyak sangat kenangan. dahlah aku dapat banyak jawatan tahun ni. sebab cikgu cikgu pun kenal aku. setiausaha, penolong setiausaha, ajk, ajk. perkhemahan. pertandingan catur, pingpong. semua dah atur dh. aku semua masuk. masalah. impian aku memang nak msuk mrsm. takkan aku nk tgal impian aku semata mata nak jawatan jawatan dan kawan kawan. memang, aku dah sayang kawan kawan aku. sayang nak tingaal.. hm, tapi aku taknak lah ckap kat diorang sebab aku nak tgok diorang sedih tak kalau aku tinggal diorang. haha.. tapi aku terstory pulak ngan gazala aka oji sama sebab dia pun dapat MRSM. lagipun xsampai ati nak tipu kah3. gazala pun nak pindah, aku pun pindah. sabar jelah. 

dua minggu agi lapor diri, banyak kena beli. buku yang aku beli untuk kelas 4 IBNU RUSHD tu macam membazir lah. dah lah cikgu cikgu kelas ibnu rushd tu sporting. cikgu rosmini, cikgu rosmawati, cikgu shafur, cikgu fizik, cikgu kimia, cikgu bio, ustazah. cikgu fazli.. haha.. maybe bukan jodoh saya nak timba ilmu ngan cikgu. nanti saya buat cikgu bangga dengan saya dengan mendapat A lah dalam subjek cikgu. terutamanya MATH ngan BI, SN, BM, Pai! haha.. semualahhhh! FIZIK especially, sbb aku buat salah ngan cikgu tu, so seblum aku chau kena mintak maaf bebyak,. aku slah faham ngan cikgu tu.. heheheheheheheh..

yang berjaya ke MRSM ttu tahniah, yang tak berjaya belajar leklok. 

impian jadi kenyataan, sekarang, 10A+ tunggu tau!

No comments:

Post a Comment

Jemput komen jangan malu-malu ~ :D

Pesanan Ikhlas Dari Lubuk Hempedu Sampai ke Pankreas , Mrs. Hero