30 January, 2015

dapat TUNKU KURSHIAH COLLEGE!!


tak percaya. tak percayaa!!!! tepat jam 1.30 pagi, 30/1/2015. aku lepas basuh muka ready nak tidur, teringat semakan sbp bermula 30/1. 

bukak laman MOE.GOV.MY. 
tulis mycard, 
angka giliran. 

tunggu dulu kejap.

then, 

Nurul syuhadah berjaya ke Kolej Tunku Kurshiah, N.Sembilan.

WHAAAT????!!

tak sangka! tak sangka! absolutely! gila! Ya Allah. time tu aku tergamam. dalam 50 saat gitu. gelabahh! Ya Allah nak pilih yang mana? Nak yang mana????? tu je aku fikir time tu. then, baca lagi sekali. tak percaya. 

why?

sebab dikhabarkan tunku kurshiah tu susah nak dapat. and a well-known school lah. teringat ayat ghazali. "kalo mg dapat tunku kurshiah tu, mung memey ganah lah. semo cikgu kejut'"

aku pun tak cayo jugok. 

mati mati ingat tak dapat, sebab mrsm dah dapat. well, after baca kali yang ketiga, aku g bilik akak aku. dia tengah main fb. 

"along! kakngoh dpt Tunku Kurshiah !!"
dengan excitednya. 

akak aku buat muka blurr. "so?" 

erk. apa lagi aku nak cakap. sedih pun ada. sejak aku dapat straight A PT3, dia asyik buat muka blurr je. aku dapat MRSM dia buat muka blurrr je. Time mama bawak aku beli barang prepare g MRSM, dia macam nak gaduh ngan aku je. 

entah la. aku baca blog sorang akak ni, adik dia boleh g MRSM, dia happy je. akak aku plak? hurm. tak pyah nak compare-compare la. xbaik! 

aku pun tanya lah, kalau along jd kngh along nak masuk mano? 

dia ckp, "mama sungguh doh beli brg nak msuk MRSM, g jelah MRSM. "

hurm betul jugok gapo dio oyak. aku pun sedar diri. baik takyah g tunku kurshiah tu. gi MRSMPC jah. koloh tu pun okay apa. 

tapi, jauh dlam ati aku ni, aku nok jugak gi luar negeri. nak jugak g jaauh dari mama abah. nak jugak gi koloh orang pepandai. 

hik.. takpaayaah tak payaaah! haha :')

gedik siot. dapat MRSM PC , dapat TKC. bersyukur lah sikit. pilih mana terbaik bak kata pokcik acab ^_^

takpayah pikir bnyk! memang dri dulu aku nk mrsm kan? sejak drjah 6 lagi.. 

Alhamdulillah Ya Allah.. :')

1 comment:

  1. congratulations! ure sooo lucky dapat offer tkc & mrsm ;) like how u even dapat pt3 straight A, i heard pt3 susah, tipss! ;)

    ReplyDelete

Jemput komen jangan malu-malu ~ :D

Pesanan Ikhlas Dari Lubuk Hempedu Sampai ke Pankreas , Mrs. Hero