19 June, 2015

Ramadhan Kembali Lagi !


Asyik tunggu je. akhirnya dah tiba. kan? eksaited tak nak puasa? haha. aku dapat pengalaman berpuasa tanpa disisi keluarga tahun ni. hekhek. first time! biasalah budak asrama sekarang. bangun kena awal. nak sahur, nak buka, nak tawarih, nak buat amal. banyak pahala kita boleh kutip bulan ni, so, jangan sesia bulan ramadhan ni tau. ni tak, asyik tidur memanjang. kurus puasa tu sayang oii..

all of sudden, aku teringat something important nak share! Maktab aku nak shuffle kelas pulaaak!!! wargh! kenapa kenapa? 

tau kat ne ni??

cenggini citer dia. 

time tu period biology, cikgu azila suruh duduk berpasangan kan. pastu suh bincang2x pasal kertas biology ari tu. pastu dia pun cakap macam ni, 

"kalau awok shuffle kelas, mesti awok rindu sain sain awok kan?" 

aku pun cakap, "shuffle kelas gapoyo cikguu???! iyo ko?" 

"saya cakap kalau je."

 "yoko cikgu, tak baik nipu cikgu nok poso dh."

 "nak poso doh, mana ade sayo tipu."

lepas je balik, aku tanya wafo, "weh, betul ka pasal shuffle kelas?" 

"haah, shuffle kelas ahad ni. kelas aku tak jejas sbb aku amik account. haha. padan muka korang."

"what da???" 

apa yang ada dalam otak aku, cikgu zul, cikgu addmath tersayang. Whatt?? aku kena berpisah dengan cikgu zul tersaayaangg.. bukan setakat cikgu zul, cikgu haslinda, cg zaidi, cg zila, cg jue, sir KA, cg wani, ticer marina, ustazah norihan. huargh.. >.<

 dah la cikgu ajar best. terpaksa pulak berpisah. lepas tu aku pikir balik. aish, tak mungkin semua kena pindah kelas kan? aku ada jodoh kuat dengan kelas G. haha. rilex arh. pastu seharian tu aku rilex je. tak kesah dah pasal tukar kelas tu. konon ada jodoh. haha. pastu tu, esoknya, hari guru, aku ada tulis memo, minta maaf dgn semua cg and bagi coklat. sweet kan? tak terfikir pun nak berpisah dengan cg-cg lagi. 

bak kata cg zul,

"nanti ada reshuffle kelas. awak semo study molek la. jangan buat ngarut perikso."

lepas tu, esoknya. aku sembang dengan cg zurina. sal kelas. dia pun ckap yang kelas G, J and 2 lagi kelas kena rombak. WHAT? kena rombak???! maksudnya takda seko pun yang akan kekal kat kelas G la??? WHATT?! WHAT!!? tak habis what aku. pastu aku sedih. sampai sekarang. nak buat canne. dah nasib. -____-

No comments:

Post a Comment

Jemput komen jangan malu-malu ~ :D

Pesanan Ikhlas Dari Lubuk Hempedu Sampai ke Pankreas , Mrs. Hero