14 January, 2017

fasilitator mrsmpc?


Hai, teringat pulak waktu muda tengah tengah malam ni. Hahaha. Aku terimbau balik kenangan musim kemarau panjang yang lama ni. Macam mana aku leh jadi fasi ni? Okay, awal2 memang malas nka jadi fasi, sebab banyak kerja lagipun aku baru je masuk form 5 . so, dalam 3minggu sekolah baru start, tanpa form 4 , akhirnya tamatlah zaman bujang kitaorang, sebab form 4 nak msuk dah. Macam2 aktiviti yang dah jadik, and berlalu. Jadi, aku pulak sebagai blazon, taknaklah, letih2 jadi fasi, so, at first takmau lah.
And aku rasa jadi fasi ni penting, sebab dapat sijil, eh? Mana sijil aku??? Haha. Bialah. Then, aku masuklah petang tu, sebab cg rohayu, suh tunggu kat taman ulat, adalah dekat 40 org macam tu, and dalam 5 group gitu, aku group first. Tk ingat sapa dah kumpulan aku, tapi kitaorang agak kekok. Seriously. Hahah. Cg pun suh prepare aerobic, and dia akan pilih lagi sekali sbb ramai sgt fasi. Kitaorang g yang tak berapa rapat ni, buatlah preparation. Macam2. And best sangat kalua ingat balik. Ada clap bim bam. Aku and mimi tukang tepuk. Ada nasyid pulak. Ada jugaklagu korea, and flashlight. Takboleh blah. Memang spanjang minggu, busy amat. Duk prepare. Dahlah lepas form4 masuk, exam form 5
Aku takkesah asal dapat sijil. Hahaha. And blab la bla. Cikgu rohayu pilih semua. Letih je semua preparation. Pastu, aku and keba tukang amik gambar, untuk fasi. Ada lagi.. heheee.. tantik je aku. Haahahahaha. And aku dengan aizat 5D sekali, jadi fasi. Kena jaga kelas 4G. kelas lama aku. Okay first impression aku kat form 4. Masa diorang daftar.

“ eh form 4 lah. Alalala, pendeknya. Haha”
“bergayanya mereka, uwaah”

Lebih kurang macam tu. Lepas tu, minggu orientasi dorang kan kena kumpul lam 1 dewan. So baru lah Nampak muka2 budak kaya ni.
Urgh.
“aku rasa aku silap tengok yang budak pendek.”
“Yang benar? Tinggi nya makeluk ni. Aku macam duk lam lautan gergasi. Tinggi2 hensem, cantik”
And then,
Jumpa 4G ni, nak kawal diorang susah sangat sebab diorang kan baru je jumpa each other, kekok ah kot. Mesti! Then, aku bpaling ka partner aku, pok jak. Erm. Okay, he got no impression at all. Aku kena buat sorang2 lah kut. Aku suh duduk dalam bulatan.
Sok sek sok sek.
Erk.
Apasal lah, bulatan 4G ni macam bunga? Hahahaaa. Hadoiiii.
Ada puak pulak. Laki dengan laki, pompuan dengan pompuan. Erm. Susah ni. Erghhhh!
Haha. Aku, saba je, bialah. Dah besa kan , takkan nak dukung susun sorang2 ye dok ? hahaha.
Aku pun rasa diorang dah besa. And suh diorang pikir lah sendiri, nak buat cheers. And banyak lagi lah. Ada jugak aku bagi cadangan.

And sampai petang, aku pun join diorang kat padang. Aku try, amik perhatian dorang main bim bam bim bam. Ya Allah, dioang ikut apa aku buat. Happi! Haha. Tu first time aku rasa happy sangat. Semua ikut. And malam nya, ada sesi ngan fasi, buat lagi bimbam. Aku dijemput naik atas. Aku tunjuk ajar lah. First time jugak aku berani naik ats.sebb aku rasa aku perlu bat diorang ‘form4’ happy time orientasi diorang. And it ended very well. Kenangan sangat.

“Aku harap nanti masuk PASUM aku leh jadi fasi lagi. Ngeee..”

No comments:

Post a Comment

Jemput komen jangan malu-malu ~ :D

Pesanan Ikhlas Dari Lubuk Hempedu Sampai ke Pankreas , Mrs. Hero